
El TerrorMolins, que tanca avui nou dies de cinema de terror amb l’emblemàtica marató de 12 hores de terror al Teatre de La Peni, ha anunciat els films guanyadors de la seva 40a edició. ![]() El deliri psicotròpic de Ben Wheatley, In the Earth, guanya el premi a la millor pel·lícula i el torbador thriller neozelandès de James Ashcroft, Coming Home in the Dark, obté els premis a la millor direcció, guió i actriu Masking Threshold, The Spine of Night i Crabs! guanyen els principals premis de les altres seccions de llargmetratges, mentre que el film australià Sweet Mary, Where Did You Go? guanya el premi a millor curtmetratge El festival creix en públic en un 11% i supera els 6.000 espectadors en la seva vessant presencial quan encara queden vuit dies de TerrorMolins online. In the Earth, la nova pel·lícula del britànic Ben Wheatley , autor d’obres com Kill List, Turistas (Sightseers) o High Rise, s’erigeix com a guanyadora de la 40a edició del TerrorMolins. El film, rodat el 2020 i ple de reminiscències pandèmiques combinades amb temes com la bruixeria i el vessant obscur de la naturalesa, ha estat escollit com a guanyador pel jurat de la secció oficial, composat per Marc Martínez Jordán, Joan Millaret, Diana Rojo, Mireia Noguera i David Pareja . L’altra gran triomfadora del festival ha estat la neozelandesa Coming Home in the Dark, de James Ashcroft, un cru thriller que s’apropa al passat colonial del país oceànic a través d’un relat contemporani sobre del segrest d’una família. El film d’Ashcroft ha guanyat el premi a la millor direcció, millor guió i millor actriu protagonista, a més d’una menció a l’actor. Els jurats de la resta de seleccions competitives han apostat per les propostes més trencadores, premiant la singularíssima Masking Threshold, de Johannes Grenzfurthner —present al festival— en la secció Being Different; l’animació salvatge de The Spine of Night, de Philip Gelatt i Morgan Galen King, en la secció Bloody Madness. i Crabs!, de Pierce Berolzheimer en la secció True Survivor. Pel que fa a curtmetratges, la gran guanyadora ha estat una obra igualment arriscada, l’australiana Sweet Mary, Where Did You Go?, revisió fosca i onírica del passat d’Austràlia, i Transfer, que ha guanyat el premi Víctor Israel a la millor interpretació, el Méliès d’Argent al millor curt europeu i premi de la Crítica d’Or. Altres films destacats del palmarès són The Boy Behind the Door, amb un premi i una menció, i Agnes, The Scary of Sixty-First i The Sadness, amb dos guardons cada una. Creixement de públic i persones acreditades La 40a edició del TerrorMolins afronta el seu últim dia presencial superant els 6.000 espectadors físics, el que suposa una pujada de l’11% respecte a 2019. A aquests s’hi hauran de sumar el públic de la vessant online del certamen, que encara segueix a Filmin i al web del festival fins al dia 21 de novembre. A banda del públic, durant els nou dies de festival han passat per Molins de Rei una setantena de periodistes acreditats, 220 professionals que han participat a les jornades professionals i més de vuitanta convidats, entre talents i jurats. |
![]() Millor pel·lícula IN THE EARTH Millor direcció COMING HOME IN THE DARK (James Ashcroft)*Menció especial a THE BOY BEHIND THE DOOR (David Charbonier, Justin Powell) Millor guió COMING HOME IN THE DARK (James Ashcroft, Eli Kent) Millot actriu COMING HOME IN THE DARK (Miriama McDowell) Millor actor THE BOY BEHIND THE DOOR (Lonnie Chavis) *Menció especial a COMING HOME IN THE DARK(Daniel Gillies) Millor fotografia THE MEDIUM (Naruphol Chokanapitak, Yossawat Sittiwon) Millor banda sonora original Y TODOS ARDERÁN (Joan Vilà) Millors efectes i maquillatge BRAIN FREEZE *Menció especial a LA PASAJERA *Mencions a millor atmosfera a OFFSEASON; i millor arrencada de llengua de la història a WE NEED TO DO SOMETHING |
![]() Millor pel·lícula MASKING THRESHOLD Millor direcció AGNES(Mickey Reece) Millor guió UNDERGODS (Chino Moya) Millot actriu THE SCARY OF SIXTY-FIRST (Betsey Brown) Millor actor AGNES (Ben Hall) Millor fotografia THE SCARY OF SIXTY-FIRST (Hunter Zimny) |
![]() Millor pel·lícula THE SPINE OF NIGHT Millor direcció V/H/S 94 (Simon Barrett, Steven Kostanski, Chloe Okuno, Ryan Prows, Jennifer Reeder, Timo Tjahjanto) Millot actriu LA CRIADA (THE MAID) (Ploy Sornarin) Millor actor THE SADNESS (Tzu-Chiang Wang) Millors efectes i maquillatge THE SADNESS (Azzurro Kuo) *Menció a la banda sonora original de LA CRIADA (THE MAID) (Bruno Brugnano) |
![]() Millor pel·lícula CRABS!*Menció especial a SPICE BOYZ |
![]() Millor curtmetratge SWEET MARY, WHERE DID YOU GO?*Menció especial a ELLA Y LA OSCURIDAD Millor guió INCARNATION (Noboru Suzuki) Premi Víctor Israel a la millor interpretació TRANSFER (Gène Bervoets) Millors efectes i maquillatge TRANVÍA *Mencions al stop-motion de MALAKOUT; i a la interpretació de BAIT Premi Méliès d’Argent al millor curtmetratge europeu TRANSFER Premi de la Crítica d’Or al millor curtmetratge TRANSFER IN MEMORIAM 2021 |
![]() Millor curtmetratge ONCE FAMILIAR *Menció especial a AURORA i LLENGUA AMB TÀPERES Text : Gabinet de premsa Fotos : @Joan Grosa |