In the Earth’ i ‘Coming Home in the Dark’, grans triomfadores de la 40a edició del TerrorMolins

La imagen tiene un atributo ALT vacío; su nombre de archivo es mail
 El TerrorMolins, que tanca avui nou dies de cinema de terror amb l’emblemàtica marató de 12 hores de terror al Teatre de La Peni, ha anunciat els films guanyadors de la seva 40a edició. 



El deliri psicotròpic de Ben Wheatley, In the Earth, guanya el premi a la millor pel·lícula i el torbador thriller neozelandès de James Ashcroft, Coming Home in the Dark, obté els premis a la millor direcció, guió i actriu
 
Masking ThresholdThe Spine of Night i Crabs! guanyen els principals premis de les altres seccions de llargmetratges, mentre que el film australià Sweet Mary, Where Did You Go? guanya el premi a millor curtmetratge
 
El festival creix en públic en un 11% i supera els 6.000 espectadors en la seva vessant presencial quan encara queden vuit dies de TerrorMolins online.

In the Earth, la nova pel·lícula del britànic Ben Wheatley , autor d’obres com Kill ListTuristas (Sightseers) o High Rise, s’erigeix com a guanyadora de la 40a edició del TerrorMolins.

El film, rodat el 2020 i ple de reminiscències pandèmiques combinades amb temes com la bruixeria i el vessant obscur de la naturalesa, ha estat escollit com a guanyador pel jurat de la secció oficial, composat per Marc Martínez Jordán, Joan Millaret, Diana Rojo, Mireia Noguera i David Pareja .

L’altra gran triomfadora del festival ha estat la neozelandesa Coming Home in the Dark, de James Ashcroft, un cru thriller que s’apropa al passat colonial del país oceànic a través d’un relat contemporani sobre del segrest d’una família.

El film d’Ashcroft ha guanyat el premi a la millor direcció, millor guió i millor actriu protagonista, a més d’una menció a l’actor.

Els jurats de la resta de seleccions competitives han apostat per les propostes més trencadores, premiant la singularíssima Masking Threshold, de Johannes Grenzfurthner —present al festival— en la secció Being Different; l’animació salvatge de The Spine of Night, de Philip Gelatt i Morgan Galen King, en la secció Bloody Madness.

Crabs!, de Pierce Berolzheimer en la secció True Survivor.

Pel que fa a curtmetratges, la gran guanyadora ha estat una obra igualment arriscada, l’australiana Sweet Mary, Where Did You Go?, revisió fosca i onírica del passat d’Austràlia, i Transfer, que ha guanyat el premi Víctor Israel a la millor interpretació, el Méliès d’Argent al millor curt europeu i premi de la Crítica d’Or.



Altres films destacats del palmarès són The Boy Behind the Door, amb un premi i una menció, i AgnesThe Scary of Sixty-First i The Sadness, amb dos guardons cada una.



Creixement de públic i persones acreditades

La 40a edició del TerrorMolins afronta el seu últim dia presencial superant els 6.000 espectadors físics, el que suposa una pujada de l’11% respecte a 2019. A aquests s’hi hauran de sumar el públic de la vessant online del certamen, que encara segueix a Filmin i al web del festival fins al dia 21 de novembre.

A banda del públic, durant els nou dies de festival han passat per Molins de Rei una setantena de periodistes acreditats, 220 professionals que han participat a les jornades professionals i més de vuitanta convidats, entre talents i jurats.
PALMARÈS 40 TERRORMOLINS
SECCIÓ OFICIAL LLARGMETRATGES


Millor pel·lícula

IN THE EARTH

Millor direcció

COMING HOME IN THE DARK

(James Ashcroft)*Menció especial a THE BOY BEHIND THE DOOR (David Charbonier, Justin Powell)


Millor guió


COMING HOME IN THE DARK (James Ashcroft, Eli Kent)


Millot actriu

COMING HOME IN THE DARK (Miriama McDowell)

Millor actor

THE BOY BEHIND THE DOOR (Lonnie Chavis)

*Menció especial a COMING HOME IN THE DARK(Daniel Gillies)
Millor fotografia

THE MEDIUM (Naruphol Chokanapitak, Yossawat Sittiwon)

Millor banda sonora original

Y TODOS ARDERÁN (Joan Vilà)

Millors efectes i maquillatge

BRAIN FREEZE


*Menció especial a LA PASAJERA

*Mencions a millor atmosfera a OFFSEASONi millor arrencada de llengua de la història a WE NEED TO DO SOMETHING
SECCIÓ BEING DIFFERENT

Millor pel·lícula

MASKING THRESHOLD

Millor direcció

AGNES(Mickey Reece)

Millor guió

UNDERGODS (Chino Moya)


Millot actriu

THE SCARY OF SIXTY-FIRST (Betsey Brown)


Millor actor


AGNES (Ben Hall)


Millor fotografia

THE SCARY OF SIXTY-FIRST (Hunter Zimny)
SECCIÓ BLOODY MADNESS

Millor pel·lícula

THE SPINE OF NIGHT

Millor direcció

V/H/S 94 (Simon Barrett, Steven Kostanski, Chloe Okuno, Ryan Prows, Jennifer Reeder, Timo Tjahjanto)

Millot actriu

LA CRIADA (THE MAID) (Ploy Sornarin)


Millor actor


THE SADNESS (Tzu-Chiang Wang)


Millors efectes i maquillatge


THE SADNESS (Azzurro Kuo)


*Menció a la banda sonora original de LA CRIADA (THE MAID) (Bruno Brugnano)
SECCIÓ TRUE SURVIVOR

Millor pel·lícula

CRABS!*Menció especial a SPICE BOYZ
SECCIÓ OFICIAL CURTMETRATGES

Millor curtmetratge

SWEET MARY, WHERE DID YOU GO?*Menció especial a ELLA Y LA OSCURIDAD

Millor guió

INCARNATION (Noboru Suzuki)

Premi Víctor Israel a la millor interpretació
TRANSFER (Gène Bervoets)

Millors efectes i maquillatge
TRANVÍA

*Mencions al stop-motion de MALAKOUTi a la interpretació de BAIT
 
Premi Méliès d’Argent al millor curtmetratge europeu
TRANSFER

Premi de la Crítica d’Or al millor curtmetratge
TRANSFER

IN MEMORIAM 2021
SECCIÓ Ç TRENCADA

Millor curtmetratge
ONCE FAMILIAR

*Menció especial a AURORA LLENGUA AMB TÀPERES


Text : Gabinet de premsa Fotos : @Joan Grosa

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *