“OSO”, producció de GLOBOMEDIA (THE MEDIAPRO STUDIO) per a UM STUDIOS, descobreix l’univers TOUS

Coincidint amb el seu centenari, TOUS obre en primícia les portes de l’empresa a través de la veu de la família

El llargmetratge compta amb declaracions exclusives dels membres de la família, les ambaixadores de la marca, els seus col·laboradors més destacats i experts en moda, disseny, periodisme i art

El documental rodat al Japó, l’Índia, Mèxic i Espanya, inclou imatges d’arxiu inèdites i s’estrenarà al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià

L’any 1985, Rosa Oriol, la matriarca i el rostre més mediàtic de la família TOUS, va tornar de Milà amb un osset de peluix que va inspirar la creació del que avui és una icona de la joieria i del luxe amb repercussió mundial. Des de llavors, TOUS ha venut més de 50 milions d’ossos. Estimat i odiat a parts iguals, l’os de TOUS és el símbol d’un cas d’èxit que ha convertit una família de joiers de Manresa en una empresa global.

L’origen de TOUS es remunta al 1920. Cent anys de vida que són el punt de partida de “OSO”, un llargmetratge de no ficció produït per Globomedia (THE MEDIAPRO STUDIO) per a UM Studios, dirigit per Amanda Sans Pantling (“Frágiles” o “Songs of Redemption”), que permet al consumidor mirar portes endins i accedir a l’univers d’aquesta marca coneguda mundialment des d’una perspectiva totalment diferent.

“OSO”, que s’estrenarà al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià el 25 de setembre, narra la història de TOUS des dels seus inicis, quan el pare de Salvador Tous es va iniciar com a aprenent de rellotger, fins a l’actualitat. Així doncs, el documental narra els èxits, controvèrsies i caràcter visionari a l’entorn de les fites que han definit l’èxit de la marca: els quatre relleus generacionals, amb una nova generació preparant-se per incorporar-se a la firma; el naixement de la “joieria democràtica”, que TOUS inventa als anys 80 amb dissenys més moderns i assequibles; la gran explosió de la firma als anys 90 amb la contribució de destacades “influencers”, anticipant-se a la seva època; i la seva projecció internacional, que avui es tradueix en més de 700 botigues repartides a més de 50 països.

Més de 75 minuts en els quals està sempre present la figura de la ja mítica Rosa Oriol, referent en el món de l’empresa, i que ha estat també impulsora de la gran renovació de l’estil de la joieria als anys 80 i una peça clau en l’evolució del paper de la dona en la societat com a consumidora i prescriptora.
Un documental que va molt més allà d’un simple reportatge sobre un producte o servei, adquirint un calat de projecció social a través de la veu, en primera persona, de la família TOUS.

El documental intercala present i passat en una narrativa que es recolza, sobretot, en la família. Per primera vegada, les quatre filles de Salvador Tous i Rosa Oriol prenen la paraula en una producció audiovisual en format documental: Rosa, Alba, Laura i Marta Tous són els fils conductors de “OSO”, amb la participació dels seus pares i més d’una vintena de personalitats del món del disseny, la moda, la premsa o l’art que ofereixen un testimoni audaç, gens autocomplaent, i que disseccionen les claus del seu èxit.
Entre elles, ambaixadores de la marca com Eugenia Martínez de Irujo, primera “ambaixadora” de TOUS, incorporada durant l’expansió dels 90, avui dissenyadora de joies per a la firma; les actrius Paula Echevarría i Verónica Echegui, i cares conegudes de Hollywood com Emma Roberts, Gwyneth Paltrow o Eva Longoria.

“OSO” compta també amb testimonis de figures destacades en la història de la marca i de l’os, com el mestre joier Carles Duart, artesà de la icònica figura sota la direcció de l’autora del disseny Rosa Oriol; Andrés San Gil, col·laborador de TOUS i font d’incomptables anècdotes de les últimes quatre dècades; però també d’experts aliens a l’empresa i la família com Xavier Claramunt, consultor d’innovació; el joier Jordi Gaig; el publicista Toni Segarra; els dissenyadors Javier Mariscal, Oscar Guayabero i Fernando Gutiérrez; els periodistes Mariángeles Alcázar, Susana Martínez Vidal i Jordi Corominas; la sociòloga d’art Núria Petit o Pilar Vélez, Directora del Museu del Disseny de Barcelona, on l’os de TOUS s’exposa pel seu valor com a símbol del disseny contemporani i per la seva projecció comercial internacional.
Tots ells contribueixen a realitzar una anàlisi en profunditat d’una marca que s’ha convertit en una icona mundial i un fenomen que ha revolucionat el consum dels productes de joieria.

Aquests testimonis i imatges de l’arxiu personal de la família, moltes d’elles fins ara inèdites, ens permeten conèixer la seva trajectòria i com es preparen per al futur. “OSO” inclou moments del dia a dia en família – un menjar íntim o un visionat de vídeos personals- i reunions de treball, on s’analitza el moment actual de la seva expansió internacional.

Veurem Marta Tous a l’Índia, on va a buscar gemmes precioses; o la Rosa en una visita a Mèxic per participar en l’esdeveniment Global Gift Gala. Durant la filmació, la família es troba en la cruïlla de continuar o no amb la seva expansió en mercats asiàtics.
El viatge al Japó i l’oportunitat d’identificar la firma -i l’os- amb l’estil Kawaii japonès, encunyat entorn del gust pels dibuixos i ninots de tall infantil, serà una nova fita per al TOUS del present i del futur.

La firma, davant del complex context global, va posposar les celebracions previstes per a l’aniversari al llarg del 2020.
Ara, en l’últim quadrimestre de l’any, ha volgut reprendre algunes de les accions més emblemàtiques per compartir amb la seva comunitat i clients l’alegria de fer 100 anys d’història, malgrat tots els reptes que aquest any ha implicat a tots els nivells.

Un llargmetratge documental insòlit que recull les principals controvèrsies de TOUS, una de les firmes de joieria líders del mercat, quan celebra el seu centenari en el si d’una família apassionada pel seu treball, que ja està preparant per incorporar la quarta generació. Un imperi marcat per la seva pròpia icona.

Text i foto : Gabinet de premsa







Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *