Sitges participa a Ventana Cinéfila, que apropa el cinema a més de 200.000 espectadors

En el marc de la celebració del Festival de Huelva, s’ha celebrat aquest dijous una trobada de Profestivales21, coordinadora professional formada pels festivals de Sevilla, Màlaga, Huelva, la Setmana Internacional de Cinema de Valladolid (Seminci) i a la qual recentment s’ha incorporat Sitges- Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya. 

En la trobada han participat Mónica Garcia i Massagué, directora general de la Fundació Sitges; José Luis Cienfuegos, director del Festival de Sevilla; Javier Angulo, director de Seminci; Juan Antonio Vigar, director del Festival de Màlaga; i Manuel H. Martín, director del Festival de Huelva de Cinema Iberoamericà.

La cita ha servit per a realitzar un balanç de totes les activitats que s’han dut a terme des que va nèixer la coordinadora el passat 2020. A més, els directors dels certàmens han parlat de projectes de futur, com el Laboratori de Creació que s’iniciarà en el pròxim 2022.

Una de les primeres activitats conjuntes de la coordinadora Profestivales21 és Ventana Cinéfila, un projecte educatiu pioner a Espanya, que va començar el passat 23 d’octubre.

En aquesta activitat, promoguda pels festivals de Sevilla, Seminci, Màlaga i Huelva, en col·laboració amb Filmin, participen centres educatius de Primària i instituts d’ESO i Batxillerat. Encara que finalitza el pròxim 23 de novembre, fins al moment compte amb un balanç positiu de 209.134 espectadors. En l’activitat han participat 943 centres educatius i 1.475 docents d’Andalusia i Castella i Lleó.

L’objectiu del projecte Ventana Cinéfila és portar el cinema als centres educatius amb un objectiu comú: la formació cinematogràfica dels espectadors del futur per ampliar la seva mirada social i la sensibilitat estètica a través de pel·lícules de recent producció a nivell europeu i iberoa mericà. A través de la plataforma Filmin,

Ventana Cinéfila posa a la disposició dels centres educatius una selecció de vintena de pel·lícules: vuit llargmetratges i 14 curtmetratges.

Es tracta de títols que aborden, en els seus arguments, aspectes d’enorme actualitat social com la diversitat sexual i familiar, el repte migratori i la integració social, el desenvolupament mediambiental i l’emergència climàtica o la creació artística, entre altres temes.

Del total de 22 títols programats hi ha cinc pel·lícules d’animació. A més, cal destacar que diverses d’aquestes produccions han estat premiades en festivals internacionals i han rebut el suport de la crítica especialitzada.

Llargmetratges:


‘Ruben Brandt,  collector’, de Milorad Krstic (Hongria)
‘Float like a butterfly’, de Carmel Winters (Irlanda)
‘Just Charlie’, de Rebekah Fortune (Regne Unit)
‘Strike’, de Trevor Hardy (Regne Unit).
‘La melodie’, de Mohamed Rachid Hami (França)
‘Boxi and the < /span>lost treasure’, de Béla Klingl (Hongria)
‘Jim Button and Luke The Engine Driver’, de Dennis Gansel (Alemanya)
‘Missió H20’, d’Álvaro Càceres (Veneçuela)

Curtmetratges:


ECOSISTEMA EN CURT (+7 ANYS):
‘Flight to Earth’, d’Ignacio Rodó (Espanya)
‘Nimbus’: El Caçador de Núvols, de Marco Nick (el Brasil)
‘El pájaro cubo’, de Jorge Alberto Vega Rivera (Colòmbia)
ECOSISTEMA EN CURT (+3 ANYS):
‘El árbol ya fue plantado’, d’Irene Blei (l’Argentina)
‘The little Cousteau’, de Jakub Kouril (República Txeca)
‘Ginko’, (diversos directors) (França)
‘Migrants’ (diversos directors) (República Txeca)
‘Un lynx dans la ville’, de Nina Bisiarina (França/S uïssa)
‘Le dernier jour d´automne’, de Marjorlaine Perreten (Suïssa/Bèlgica/França)
MORALITAT (+7 ANYS):
‘The kite’, de Martin Smatana (Rep. Checa/Eslovàquia/Polònia)
‘Lea salvaje’, de María Teresa Salcedo Montero (Colòmbia)
‘028’ (Diversos directors) (França)
‘Grand loup and petit loup’, de Rémi  Durin (Bèlgica/França):
‘Reflejo’, de Juan Carlos Mostaza (Espanya)

El projecte de Ventana Cinéfila es reforça a les aules amb guies didàctiques i el desenvolupament de la iniciativa ‘Idees de petit format’, dividit en tres àmbits de treball, amb intervencions en format de breus clips de professionals del cinema de muntatge, direcció i música al cinema.

L’objectiu de Profestivales21 és l’anàlisi i el seguiment dels diferents escenaris per a aconseguir una major protecció i reconeixement dels festivals de cinema, referents de la indústria cinematogràfica.

Text i foto : Gabinet de premsa

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *